Maciej Aulak – Dyrektor Departamentu Programów Pomocowych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Od ponad 20 lat zajmuje się funduszami unijnymi, w szczególności odpowiada za koordynację pomocy technicznej w Polsce. Nadzoruje wdrażanie funduszy norweskich i pomocy szwajcarskiej oraz koordynuje wsparcie samorządów, szczególnie w obszarze polityki miejskiej i rewitalizacji. Odpowiada również za realizację projektów pomocy rozwojowej i współpracy bliźniaczej dla Ukrainy, Mołdawii, Gruzji i Albanii.

Maria Badeńska-Stapp – historyk sztuki i pedagog, pracownik państwowej służby ochrony zabytków z kilkunastoletnim stażem. W latach 2012–2021 roku Miejski Konserwator Zabytków w Żyrardowie zaangażowana w modelową rewitalizację miasta. Od 2021 roku współpracuje z Narodowym Instytutem Dziedzictwa, gdzie m.in. koordynuje Centrum Kompetencji ds. Rewitalizacji. W latach 2017–2020 prowadziła projekt Mazowieckiego Instytutu Kultury dotyczący roli kultury w procesie rewitalizacji. Od marca 2024 roku ponownie pracuje dla Urzędu Miasta Żyrardowa, gdzie koordynuje starania miasta o wpis na Listę światowego dziedzictwa UNESCO. Prowadzi szkolenia, prezentacje, warsztaty. Współautorka publikacji: „Rola dziedzictwa kulturowego w Rewitalizacji” oraz „Dziedzictwo kulturowe w rewitalizacji. Praktyczny poradnik”.

dr inż. Przemysław Ciesiółka – Adiunkt na Wydziale Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalista w zakresie planowania i zarządzania rozwojem jednostek samorządu terytorialnego, ze szczególnym uwzględnieniem rewitalizacji, autor licznych publikacji naukowych o tej tematyce, uczestnik międzynarodowych i krajowych projektów badawczych dotyczących kurczących się miast (m.in. w ramach COST, Horizon 2020, NCN). Ekspert Ministerstwa Rozwoju w konkursie Modelowa Rewitalizacja Miast. Autor i współautor licznych programów rewitalizacji oraz strategii rozwoju gmin i obszarów funkcjonalnych. Członek Towarzystwa Urbanistów Polskich oraz Komitetu Rewitalizacji Miasta Poznania.

Katarzyna Dramska – główna specjalistka w Departamencie Rozwoju i Transformacji Regionu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, koordynatorka Zespołu ds. Rewitalizacji od 2015 r. Absolwentka Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, specjalizująca się w zarządzaniu projektami lokalnymi i regionalnymi. Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w programowaniu regionalnych działań finansowanych z funduszy unijnych, m.in. w obszarach rewitalizacji, zdrowia i edukacji. Inicjatorka regionalnej Grupy roboczej ds. rewitalizacji oraz koordynatorka projektów szkoleniowych i grantowych dla gmin. Ekspertka w Polsko-Szwajcarskim Programie Rozwoju Miast, zaangażowana również w ocenę programów rewitalizacji oraz tworzenie dokumentów strategicznych dla województwa śląskiego.

Kinga Dziewiątkowska- Seroka – absolwentka socjologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, ukończyła Studia podyplomowe Akademia Ewaluacji na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2008 roku zatrudniona w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego od początku zaangażowana w tworzenie systemu wdrażania działań rewitalizacyjnych w województwie pomorskim dla trzech unijnych perspektyw finansowych (2007-2013, 2014- 2020 i 2021-2027). Obecnie kieruje Referatem Realizacji Projektów odpowiedzialnym m.in. za wdrażanie działań rewitalizacyjnych, społecznych, edukacyjnych,  turystyki i zdrowia. Koordynator realizowanego przez Województwo pomorskie projektu „Regiony Rewitalizacji Edycja 3.0- Pomorska Inicjatywa Rewitalizacyjna, Rewitalizacja Receptą na Lepszy Klimat”.

Sławomir Granatowski — menedżer sektora publicznego i samorządowiec związany z Urzędem Miasta Łodzi. Specjalizuje się w zintegrowanej rewitalizacji miast, mieszkalnictwie komunalnym i politykach społecznych. Obecnie Dyrektor Biura Rewitalizacji Urzędu Miasta Łodzi oraz Pełnomocnika Prezydenta Miasta Łodzi ds. inwestycji mieszkaniowych. Odpowiada za przygotowanie i wdrażanie kluczowych projektów inwestycyjno-społecznych na terenie Łodzi, w szczególności w Śródmieściu, a także za koordynację przedsięwzięć poprawiających jakość życia mieszkańców, dostęp do mieszkań i odporność miasta. Do jego doświadczeń należą m.in.: wdrażanie projektów modernizacji kamienic śródmiejskich i przestrzeni publicznych, rozwój programów mieszkaniowych (w tym pilotaży i instrumentów wsparcia lokatorów, np. mechanizmów odpracowywania zadłużeń czynszowych), a także koordynacja inwestycji finansowanych ze środków miejskich, krajowych i unijnych.

Izabela Grześkiewicz – kierowniczka Biura Rewitalizacji w Wydziale Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Kalisza. Praktyk rewitalizacji, odpowiedzialna za przygotowanie i wdrażanie procesu rewitalizacji w Kaliszu. Specjalizuje się w prowadzeniu rewitalizacji z wykorzystaniem specjalnych narzędzi ustawowych (SSR, MPR).

dr hab. Aleksandra-Jadach-Sepioło – Zastępca Dyrektora Instytutu Rozwoju Miast i Regionów, adiunkt w Katedrze Rynku Nieruchomości i Miasta Innowacyjnego Szkoły Głównej Handlowej, kierownik projektów doradczych w zakresie rewitalizacji na zlecenie ministra właściwego ds. rozwoju przy: projekcie ustawy o rewitalizacji, Narodowym Planie Rewitalizacji, Krajowej Polityce Miejskiej, Modelowej Rewitalizacji Miast, pilotażach w zakresie rewitalizacji. Autorka kilkudziesięciu publikacji i ekspertyz z zakresu rewitalizacji, finansowania i programowania procesów odnowy gmin, partnerstwa publiczno-prywatnego, mieszkalnictwa oraz zarządzania wartością nieruchomości na obszarach rewitalizowanych. Kierowała pracami grupy badawczej w procesie ewaluacji systemu prowadzenia rewitalizacji w Polsce w 2020 r.

dr Wojciech Jarczewski – Dyrektor Instytutu Rozwoju Miast i Regionów. Absolwent Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ oraz dziennikarstwa w Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Przy realizacji projektów badawczych i aplikacyjnych szczególnie intryguje go, jak władze samorządowe na poziomie lokalnym i regionalnym oraz rząd mogą animować i wspierać rozwój społeczno-gospodarczy. Szukając odpowiedzi na to pytanie, w ramach projektów polskich i międzynarodowych zajmował się takimi zagadnieniami jak: przyciąganie inwestorów do gmin i marketing terytorialny, uwarunkowania rozwoju rynku pracy, ocena efektywności projektów i programów pomocowych współfinansowanych z funduszy UE, rewitalizacja i odnowa miast, powstawanie nowych gmin, procesy rozwoju rekreacyjnych ośrodków geotermalnych i in. Wyniki jego prac zostały opublikowane w kilkudziesięciu artykułach naukowych i kilkunastu książkach.

Paweł Krzemień – pełnomocnik Prezydenta ds. rewitalizacji i rozwoju miasta od sierpnia 2024 roku. Wcześniej Kierownik Referatu Rewitalizacji Urzędu Miejskiego w Słupsku, od zawsze pasjonat Słupska. Dzięki jego pomysłom i pracy Słupsk postrzegany jest jako lider w zazielenianiu miast. Zainicjował działania związane z zagospodarowywaniem i urządzaniem terenów zielonych w miejscach, które wydawały się być „skazane na straty”, m.in. pod liniami energetycznymi. Jest współtwórcą koncepcji zagospodarowania terenów nadrzecznych i modernizacji Bulwarów rzeki Słupi, które stały się jednymi z chętniej odwiedzanych miejsc w mieście. Współtwórca koncepcji słupskich zieleńców deszczowych i zbiorników retencyjnych zatrzymujących wody opadowe w górnych tarasach miasta, a także procedury ochrony starych drzew w Słupsku. Wolny czas spędza na pieszych wędrówkach, zarażając ludzi miłością do ciekawych miejsc w Słupsku i okolicy.

Aleksandra Kułaczkowska – ekspertka w zakresie rewitalizacji i rozwoju miast. Od roku 2015 związana z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, w którym jest odpowiedzialna za współpracę z jednostkami samorządu terytorialnego. Liderka pakietu działań na rzecz wsparcia samorządów w programowaniu i wdrażaniu rewitalizacji obejmującego m.in. konkurs „Modelowa Rewitalizacja Miast” oraz trzy edycje projektu „Regiony Rewitalizacji”. Redaktorka Krajowego Centrum Wiedzy o Rewitalizacji (www.rewitalizacja.gov.pl) oraz redaktorka i współautorka publikacji z zakresu rewitalizacji.

dr Edyta Masierek – od 2015 r. adiunkt w Instytucie Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej, Wydział Nauk Geograficznych,  Uniwersytet Łódzki; członek zarządu Stowarzyszenia Forum Rewitalizacji; przewodnicząca Komitetu Rewitalizacji w Łodzi. Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w samorządzie (Łódź, Berlin, Poczdam). Współpracuje z gminami przygotowującymi i wdrażającymi procesy rewitalizacji. Wspierała jako ekspert projekty: Modelowa rewitalizacja miast (Ministerstwo Rozwoju, 2015-2020), Wzorcowa rewitalizacja (Narodowy Instytut Dziedzictwa, 2021- 2022). Autorka licznych publikacji i wystąpień na konferencjach krajowych i zagranicznych dotyczących rewitalizacji miast. Aktualnie realizuje własne badania dotyczące funkcjonowania Komitetów Rewitalizacji w Polsce.

dr Alina Muzioł-Węcławowicz – specjalistka w dziedzinie mieszkalnictwa, rewitalizacji obszarów zurbanizowanych, rozwoju lokalnego i regionalnego, geografii miast. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularyzatorskich oraz ekspertyz z dziedziny gospodarki i polityki mieszkaniowej, problematyki teorii i praktyki w dziedzinie rewitalizacji miast, strategii rozwoju i społeczno-gospodarczych uwarunkowań rozwoju. Pracowała, min. w Polskiej Akademii Nauk, Banku Gospodarstwa Krajowego, Politechnice Warszawskiej. Aktualnie jest związana z Instytutem Rozwoju Miast i Regionów.

dr hab. Sławomir Palicki – ekonomista, od 25 lat pracuje w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Reprezentuje tamtejszą Katedrę Inwestycji i Nieruchomości. Autor blisko 100 publikacji naukowych, w tym monografii pt. „Rewitalizacja miast. Perspektywa rynku nieruchomości mieszkaniowych”. Specjalizuje się w tematyce rewitalizacji miast, funkcjonowania mechanizmów na rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych oraz rozwoju przestrzeni publicznej. W całej swojej pracy badawczej, dydaktycznej i eksperckiej promuje potrzebę poszukiwania oraz zrozumienia relacji i współzależności pomiędzy wskazanymi obszarami.

dr inż. arch. Łukasz Pancewicz – współzałożyciel firmy A2P2 Architecture & Planning oraz adiunkt w Katedrze Urbanistyki Zaawansowanej Politechniki Gdańskiej. Łukasz jest absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej (magister i doktor) oraz projektantem urbanistą z doświadczeniem w Polsce, Irlandii i USA. Pracował jako konsultant dla wielu organizacji, w tym Banku Światowego, Instytutu Rozwoju Miast i Regionów. W latach 2011-2012 uczestniczył w programie rozwoju kariery na MIT. W 2013-2016 pełnił funkcję głównego projektanta w Miejskim Urzędzie Planowania Przestrzennego w Łodzi. Jego zainteresowania zawodowe obejmują partycypację społeczną w planowaniu i projektowaniu urbanistycznym oraz praktyczne mechanizmy urbanistyki operacyjnej.

Ewa Pielak – ekonomista, w gdańskim samorządzie pracuje od 19 lat. Zastępca Dyrektora Biura Rozwoju Gdańska, jednocześnie kieruje Zespołem Rewitalizacji i Dziedzictwa Kulturowego koordynującym program rewitalizacji. W ostatnich latach realizowane przez Gdańsk projekty rewitalizacyjne otrzymały szereg nagród w konkursach lokalnych, krajowych i europejskich, w tym prestiżową nagrodę w konkursie RegioStars organizowanym przez Komisję Europejską.

Irena Podlecka – główny specjalista w Ośrodku Statystyki Samorządów Terytorialnych Urzędu Statystycznego we Wrocławiu. Ze statystyką publiczną związana od 1993 roku. Od 2022 roku zajmuje się tematyką rewitalizacji.   Współautorka raportów analitycznych poświęconych rewitalizacji.

Piotr Roman – prezydent Bolesławca od 2002 roku. Politolog, Ukończył studia MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Posiada certyfikat zarządzania projektami Prince 2. Absolwent programu Departamentu Stanu USA – „International Visitor Leadership”. Od wielu lat członek Komitetów Monitorujących Funduszami Polska – Saksonia i Polska – Czechy. Wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Miast Napoleońskich. Współzałożyciel Europejskiego Szlaku Miast Ceramicznych oraz Stowarzyszenia na Rzecz Promocji Dolnego Śląska. Od 2007 do czerwca 2024 r. Prezydent Euroregionu Nysa. Od 20.06. 2024 r. – wiceprezydent Euroregionu Nysa. W latach 1998 – 2002 tworzył struktury odrodzonego samorządu powiatowego. Prezes Forum Samorządowego Ziemi Bolesławieckiej. Laureat wielu nagród i wyróżnień. Spośród nich najbardziej sobie ceni Nagrodę Europy, przyznawaną corocznie tylko jednemu miastu przez Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy.

Rajmund Ryś – ekspert w zakresie polityki miejskiej, planowania przestrzennego i rewitalizacji. Prowadzi działalność doradczą i szkoleniową, w kraju i w projektach międzynarodowych. Wcześniej pracował m.in. w administracji rządowej. Współautor m.in. Krajowej Polityki Miejskiej 2023, ustawy o rewitalizacji, projektu zmian w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (2015), a także szeregu samorządowych dokumentów strategicznych, badań ewaluacyjnych i publikacji. Angażuje się społecznie na rzecz jakościowej rewitalizacji miast, m.in. poprzez prowadzenie grupy FB „Ambitna Rewitalizacja”.

prof. dr hab. Iwona Sagan – kierownik Zakładu Geografii Społeczno-Ekonomicznej oraz koordynator Centrum Doskonałości – RECOURSE (Research and Education Centre of Excellence for Urban Socio-Economic Development) na Uniwersytecie Gdańskim – ośrodka badań problemów rozwoju obszarów miejskich oraz samorządowej polityki lokalnej i regionalnej. Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Zespołu Ekspertów Samorządowych Fundacji Batorego, Rady Naukowej Projektu Zintegrowanej Sieci Kolejowej Centralnego Portu Komunikacyjnego, Wojewódzkiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, Komitetu Doradczego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz szeregu innych organizacji miejskich, metropolitalnych i regionalnych. O jej wieloletniej specjalizacji w badaniach problematyki obszarów zurbanizowanych świadczy koordynacja i uczestnictwo w międzynarodowych oraz krajowych projektach badawczych z tej dziedziny oraz liczne publikacje poświęcone tematyce miast, metropolii i regionów.

Katarzyna Spadło – kierownik Centrum Doradztwa Rewitalizacyjnego IRMiR, ekspertka ds. rewitalizacji i polityki miejskiej. Ekonomistka, specjalistka w zakresie rewitalizacji miast i polityki miejskiej. Autorka licznych opracowań, publikacji, poradników i artykułów dotyczących rewitalizacji, a także badań, analiz i ewaluacji. Trenerka szkoleń oraz doradca merytoryczny z zakresu rewitalizacji w ramach projektów pilotażowych, konkursu dotacji „Modelowa Rewitalizacja Miast”, „Regionów Rewitalizacji”, programu „Rozwój Lokalny” oraz projektów usprawniających polityki rewitalizacyjne: „EDINA – Rozwój efektywności energetycznej w Specjalnych Strefach Rewitalizacji i na obszarach miejskich”, „Sprawny system rewitalizacji – podsumowanie 10-lecia funkcjonowania ustawy o rewitalizacji w Polsce”.

dr hab. Jakub H. Szlachetko – adwokat, profesor uczelni w Katedrze Postępowania Administracyjnego i Sądowoadministracyjnego (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego); dyrektor zarządzający w firmie „Szlachetko konsulting”. Specjalizuje się w prawie administracyjnym, a w szczególności w prawie samorządu terytorialnego oraz prawie zagospodarowania przestrzeni. Przewodniczący Rady w Instytucie Metropolitalnym. Autor i współautor licznych publikacji o tematyce prawnej związanej z m.in. planowaniem przestrzennym, współpracą metropolitalną oraz rewitalizacją – współautor komentarza do ustawy o rewitalizacji.